Ergonomia pracy biurowej

W XXI wieku coraz częściej i głośniej mówi się o ergonomii. Ale czy każdy z nas wie, co ten termin dokładnie oznacza?

W skrócie ujmując rzecz, ergonomia to dyscyplina naukowa obejmująca problematykę dostosowania warunków pracy do morfologicznych (budowa ciała), fizjologicznych (np. czynności mięśni i mózgu) i psychicznych możliwości człowieka. Tak więc ma na celu zapewnienie największej wydajności pracy z zachowaniem zdrowotnych potrzeb pracowników.

Zatem, co temu sprzyja?

Odpowiednie zaaranżowanie stanowiska pracy. Duże znaczenie ma dobór właściwego krzesła i fotela ergonomicznego. Ważne jest, aby siedzisko i oparcie dostosowywały się do ciała Użytkownika, jednocześnie pozwalając na blokadę mechanizmów w kilku pozycjach. Wszystko ma bowiem zapewnić komfort podczas wytężonej pracy umysłowej. Ergonomiczne krzesło biurowe musi posiadać także regulację głębokości siedziska, która ogranicza ryzyko ucisku na uda. Zadaniem podłokietników jest zaś umożliwienie swobodnego ułożenia rąk, które i tak są obciążone w trakcie 8-godzinnego trybu wykonywania obowiązków.


Niniejszy artykuł jest tylko wstępem do cyklu poruszającego temat ergonomii, a trzeba przyznać, że to temat bardzo rozległy. Zwrócimy w nim uwagę na kilka kluczowych kwestii, które ułatwią Państwu dobór odpowiedniego krzesła i fotela. Cykl zostanie podzielony na trzy odcinki:

- siedzisko,

- mechanizmy,

- podłokietniki.


Doradzimy także, jakie modele krzeseł i foteli sprzyjają ergonomii, korzystając z naszej wiedzy i 15-letniego doświadczenia.

Zapraszamy do lektury.

© Wszystie prawa zastrzeżone 2003-2018. CentrumKrzesel.pl
Zadzwoń 801 000 863
W naszym serwisie wykorzystujemy pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich używanie, możesz zablokować je w swojej przeglądarce. Polityka prywatności.
  Zamknij