Zawód copywriter, dla starszego pokolenia nieznany, dla
młodszego wyczekiwany. Niewątpliwie osoby pracujące na takim stanowisku muszą
odznaczać się kreatywnością i wielką wrażliwością na słowo pisane. Mają milion
pomysłów na minutę, a swoje wizje przelewają na kartkę papieru, tworząc ze słów
chwytliwe hasła reklamowe, artykuły sponsorskie i specjalistyczne, krótkie
notki prasowe lub posty w social mediach. Jednak aby ta kreatywność wciąż była
pobudzana, copywriter musi mieć zapewnione narzędzia pracy. A jakie? Odpowiedź
w dalszej części artykułu. Zapraszamy!
Narzędzia przydatne podczas pisania
Kalendarz
O programach edytorskich nie będziemy pisać, ale o zestawie
przedmiotów, które mogą ułatwiać copywriterowi codzienną pracę już tak. Copywriterzy
mogą być zatrudnieni w korporacjach, ale często także pracują jako
freelancerzy. Jeśli jesteś w tej drugiej grupie lub działasz samodzielnie i w
zespole, to zdecydowanie przyda ci się kalendarz, czy to w wersji standardowej –
papierowej, czy też jako aplikacja w smartfonie lub na laptopie. Nigdy nie
wiadomo, kiedy wpadanie ci nowe zlecenie, a mając wgląd do poprzednich, będzie
ci łatwiej zorganizować sobie pracę. Terminowość w zawodzie copywritera to
podstawa. Kalendarz sprawi, że zlecenia nie będą nakładały się na siebie, co pozwoli
uniknąć niepotrzebnego stresu.
Komputer
Komputer, rzecz jasna, to najważniejsze narzędzie copywritera, podobnie jak przedstawicieli innych profesji w XXI wieku. Jednak
laptop copywritera musi być wyposażony w programy edytorskie oraz słowniki języka
polskiego oraz synonimów – ten ostatni tak na wszelki wypadek, gdy akurat
zabraknie nam słowa, a w bliskim sąsiedztwie mamy już podobne. Niezbędnikiem
przy pisaniu jest odpowiednia klawiatura. Pisanie ponad 20 000 znaków
dziennie wymaga, aby zwrócić uwagę na tę część laptopa. Na rynku dostępne są
klawiatury ergonomiczne, które sprzyjają szybkiemu pisaniu. Można je podpiąć
nawet do laptopa za pomocą kabla USB. Ważne jest, by klawisze nie stawiały
nadmiernego oporu, czyli wciskanie liter nie wymagało wielkiego nacisku.
Kubek
Najlepiej duży, poręczny i wypełniony aromatyczną kawą lub ulubioną herbatą. Kubek zdecydowanie musi być w zasięgu ręki i wzroku copywritera. Nie chcemy przecież, żeby coś ciągle odciągało nas od twórczej pracy. Wstawanie z fotela nie sprzyja koncentracji i „łapaniu” własnych myśli, zatem kubek z kawą czy herbatą musi znaleźć się na stoliku copywritera.

Fotel – kolejny niezbędnik
Komfort jest niezwykle ważny w pracy pisarskiej. W końcu
copywriter swoje zawodowe obowiązki wykonuje w pozycji siedzącej. Chcąc zadbać
o swój kręgosłup, musi mieć ergonomiczny fotel biurowy. Zatem w co powinien być
wyposażony fotel dla copywritera? Naszym zdaniem przede wszystkim w wyprofilowane
oparcie z regulowanym zagłówkiem, który odciąży napięte mięśnie szyi i karku.
Wygodne siedzisko z funkcją regulacji głębokości i wysokości siedziska to także
niezbędnik. Trzeba jednak mieć na uwadze, że siedzisko nie może być ani za
miękkie, ani za twarde. To zbyt miękkie raczej będzie skłaniało do wypoczynku a
nie do pracy, a to zbyt twarde nie pozwoli skupić się na wykonywaniu
obowiązków. Wracając jeszcze do oparcia
to dobrze, gdy odpowiada ono na ruchy użytkownika. Odpowiednio wyprofilowane
krzesło biurowe pozwala zachować prawidłową pozycję siedzenia, a im mniej bólu pleców,
karku czy szyi, tym lepiej, bo nie spada koncentracja, a dyskomfort nie jest
odczuwalny.
Dobór fotela zależny jest także od wzrostu użytkownika. Dla copywriterów
o wysokim wzroście polecamy zwłaszcza modele Smart, wyposażone dodatkowo w innowacyjną
technologię Smart Move - unikalna konstrukcja oparcia oraz siedziska sprawia,
że dynamicznie dostosowują się one do ruchu użytkownika w fotelu. Plecy na
całej wysokości są podparte nie tylko podczas pracy, ale też w trakcie
wychylania czy ruchów skośnych, gdzie ciężar podparcia spoczywa na prawej lub
lewej części pleców.
Innym modelem również godnym polecenia są fotele z rodziny
Valio. Valio WS HD ma siatkowe oparcie wyposażone w profil lędźwiowy o regulowanej głębokości. Konstrukcja tej części fotela jest plastyczna, a to pozwala na skuteczne podparcie kręgosłupa nawet podczas ruchów niestandardowych, np. gdy copywriter sięga po słownik leżący na półce.

fotel Coco WS HD marki Grospol
W wielkim skrócie przedstawiliśmy przedmioty przydatne w pracy copywritera. Wygodny fotel, dobra klawiatura, sprawny laptop i kalendarz z pewnością ułatwią wykonywanie codziennych obowiązków. Na zmęczone oczy przydadzą się krople kupione w aptece, które nawilżą i uchronią copywritera przed chorobą suchych oczu, a piłeczki do ściskania pozwolą się odstresować i wyćwiczą palce. Naszym zdaniem te niezbędniki ułatwią życie każdemu mistrzowi słowa.